Tack alla som var med på måndagsmötet 23/11 på Radisson SAS!
Hoppas att ni tycker att det gav lite inspiration och kunskap att ta med hem. Vikten av löpande omvärldsanalys och strukturerat arbete med marknadskunskap tror jag är helt avgörande så att vi får bästa förutsättningar att fatta rätt investeringsbeslut i vår marknadsplanering och aktiviteter.
Jag håller på med att mejsla fram en struktur för hur vi ska kunna arbeta med dessa frågor framöver och vår roll i detta. Vi började före sommaren med ett möte där vi ville få in era synpunkter på vad som var viktigt och vilka områden TIS omvärldsanalysarbete borde inrikta sig på. Fick en hel del uppslag och idéer utifrån detta möte och den uppföljning som sedan gjordes. Mötet på Radisson SAS är ett resultat av detta och den produktutveckling som Clas/RESURS presenterade är en direkt konsekvens av denna träff.
Min plan är att försöka få till ett mindre nätverk med deltagare från er, hotell, transportörer etc som har intresse och tycker att det är kul att arbeta med denna typ av frågor. Detta nätverk vill jag ha som bollplank och ”drivhus” för nya idéer samt inriktning på vilket omvärldsanalysmaterial Skåne framöver kommer att behöva. Här är det också av stor vikt att ni är med och påverkar och talar om vad/vilka områden som behövs förstärkas med mera kunskaper.
Vi kommer också att genomföra minst ett tillfälle per år med omvärldskunskap/marknadskunskap som tema. Ett sådant tillfälle 2010 kommer att bli när varumärkesundersökningen för Skåne kommer att presenteras.
Finns på telefon 0768-87 16 68 om ni har frågor eller synpunkter. Detta arbete kommer att bli så bra som vi tillsammans gör det till.
Hälsningar,
Pelle
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar