PGA of Sweden National (Foto: Michael Denker)

tisdag 13 oktober 2009

Marknadskunskap 1/2 dag med Tourism In Skåne

Hej på er,

Före sommaren träffades en del av oss för att diskutera TIS framtida roll angående marknadskunskap och omvärldsanalys. Min idé och vilja är att få till stånd ett mer nära samarbete med er samt turismnäringen i övrigt i Skåne. Vi diskuterade att skapa ett analysnätverk i Skåne där dessa frågor kan ventileras mer regelbundet än vad som sker nu.

Vi sa också att vi skulle få till stånd mer regelbundna marknadskunskapstillfällen där vi, TIS, bjöd in till intressanta föreläsningar och kunskapsutbyte. Här kommer inbjudan till första tillfället för er.


Boka in 23/11 kl 13-16 för en halvdag i marknadskunskap/omvärldsanalys. Vi kommer att hålla till på Radisson SAS i Malmö.


Ta chansen att vara med och ta del av målgruppsanalyser som Kairos genomfört, förbättringar som RESURS genomfört samt möjligheterna att till en billig peng få en egen varumärkesundersökning för din kommun och vad den isåfall kan innehålla.


Mvh,

Per




Välkommen till marknadskunskapseftermiddag med Tourism In Skåne !!


Program:


13-14.30
Kairos Future Kajsa Ahlgren: ”Den framtida Skånebesökaren – omvärldstrender och målgruppsanalys”

14.30-14.45
Kaffe


14.45-15.15
RESURS Clas Andersson: Produktutveckling och förbättringar av TEM:en inför
2010


15.15 -16.15
Brand Qlinic Bengt Håkansson: ”Varumärkesundersökning av din kommun”
Här har varje kommun en utmärkt chans göra en egen varumärkesundersökning. Denna kan göras till ett högst reducerat pris i och med att vi gör en generell varumärkesundersökning 2010 för Skåne samtidigt. Brand Qlinic berättar mer om upplägg och innehåll.


Tid & Plats:

Måndag 23/11 kl 13-16 på Radisson SAS i Malmö

Svar till per.persson@skane.com senast fredag 13/11

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar